Czym jest „Żyjąca Slavia”?

Czym są zawarte w bocznym panelu informacje i jak je wykorzystać?

Kult Upływu – Obwieszczenie

To ogólne informacje na temat aktualnego czasu na Slavii.
Cykl, to rok, jego nazwa jest równocześnie przepowiednią.
Pora, to jak łatwo się domyśleć, porą roku.

Zima – Sezon Marzanny 
Wiosna – Sezon Mokoszy 
Lato – Sezon Swaroga 
Jesień – Sezon Welesa

Fazy księżyca symbolizują panowanie Chorsa na niebie w czasie nocy.

Wydarzenie Dominujące

Czyli święta lub inne wydarzenia, o których mówi się na całej Slavii. Zakres obejmuje wszystkie regiony. W czasie sesji warto zaakcentować podany motyw oraz zasugerować, że inni bohaterowie gdzieś w świecie również są jego świadkami, lub przynajmniej o nich mówią. Jeśli postacie Graczy nie zobaczą na własne oczy, lub nie doświadczą Wydarzenia Dominującego – niechaj o nim usłyszą! Choćby po karczmach albo od wieśniaków.

Wieści z regionów 

Spełniają podobną rolę jak Wydarzenie Dominujące, jednak wieści są bardziej konkretne. Na nich samych MG jest w stanie zahaczyć motyw na sesję, wykorzystać to jako ciekawostkę na sesji, albo po prostu pokazać.

Twoi bohaterowie w świecie Slavii

Jeśli prowadzisz swoje sesje w świecie osadzonym w uniwersum Słowian, oraz wykorzystujesz nurt głównych wydarzeń, mających miejsce w odcinkach – wyślij na adres wydawnictwo@hengal.pl relację z niej. Być może WASZA DRUŻYNA będzie miała wpływ na losy świata! Zostaniesz wówczas o tym poinformowany, a w kolejnych odcinkach znajdziecie dokładną informacje, że wymienione skutki mają miejsce z uwagi na sesję Graczy!